Report: The Kiehl’s Experience

Afgelopen woensdag werd ik samen met een aantal andere bloggers uitgenodigd in Amsterdam om kennis te maken met de nieuwe productlijnen van het Amerikaanse verzorgingsmerk Kiehl’s. Ik was nog niet heel goed bekend met Kiehl’s, maar ik kende het natuurlijk al wel uit de Amerikaanse bladen zoals de Cosmopolitan en Allure. Het laatst genoemde tijdschrift heeft regelmatig eervolle beauty-vermeldingen (awards) waarbij Kiehl’s vaak in de prijzen is gevallen. Maar wat het Amerikaanse verzorgingsmerk precies aan assortiment heeft, wist ik niet precies, en daarom vond ik het leuk eens nader kennis te maken! Lees na de jump het verslag en bekijk het filmpje!



Kiehl’s is opgericht in 1851 door John Kiehl’s, in een kleine goedlopende apotheek in East Village, New York. In de Kiehl’s apotheek kreeg beauty een nieuwe betekenis. En nog steeds is het binnengaan van een Kiehl’s winkel alsof je een andere wereld instapt. Het Amerikaanse verzorgingsmerk is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen en succesvol geworden door hun eigen benadering van cosmetica: sprekende productnamen, verpakkingen met een boodschap, veel informatie, professioneel en vriendelijk personeel, etiquette en ethiek.

Kiehl’s is uitgegroeid tot een internationaal begrip, met winkels in Amerika, Barcelona, Parijs, Berlijn, Antwerpen en sinds kort Amsterdam. Het Amerikaanse verzorgingsmerk viert dit jaar zijn 160ste verjaardag en is niet alleen zeer geliefd onder consumenten, maar ook bij celebs als Jordin Sparks en  Adrian ‘Entourage’ Grenier.



Wanneer je de winkel binnenstapt, lijkt het net alsof je (nog steeds) in een apotheek binnenloopt. Het personeel is gekleed in witte (laboratorium) jassen en de producten hebben nog steeds de stijl van apothekersproducten. Na meer dan 150 jaar zien de producten er nog steeds retro uit. Eén van de belangrijkste waarden die Kiehl’s belangrijk vindt, is goede service. Het personeel neemt echt de tijd voor je en geeft je advies op maat, wat heel fijn is.
Zo analyseren ze je huid om je vervolgens de juiste producten aan te bieden. Waar andere bedrijven je graag dingen ‘aansmeren’ gelooft Kiehl’s liever in mensen producten te laten uitproberen. En daarom zijn ze bijzonder gul met het uitdelen van samples. De producten zijn niet heel goedkoop, maar zeker de moeite waard (zeker als een beetje beautyliefhebber bent) om uit te proberen. Zeker voor mensen met allergieën en een probleemhuid is Kiehl’s een aanrader. De producten zijn vrij van parabenen, kleurstoffen en parfum.

We kregen een uitgebreide presentatie van de nieuwe producten van het Amerikaanse verzorgingsmerk door retail & education manager Mr. Idris Henry. Een bijzonder grappige en opgewekte Fransman die zeer gedetailleerd kan vertellen. Hij gaf ons informatie over de twee nieuwste productlijnen van Kiehl’s: de No-Shine Moisture -lijn en de Rosa Arctica voor de rijpere huid.

De No-Shine Moisture-lijn is op het lijf (eh, huid) geschreven voor mensen met normale tot vette huid. Het matteert de huid, daar waar die glimt, maar zonder uit te drogen. Hij werkt vochtinbrengend en trekt snel in zonder dat je een vettige waas op je gezicht krijgt. Alle producten uit deze lijn zijn olie-vrij. Binnenkort verschijnt hier een review over.


Ook kregen we informatie over de gezichtscrème Rosa Arctica. Deze crème is speciaal ontwikkeld voor de rijpere huid. We mochten alles uitproberen en tijdens het sample-en kon je voelen hoe dik de textuur van de crème is, in vergelijking met bijvoorbeeld de No-Shine Moisture-gezichtscrème. Dit heeft er alles mee te maken dat de rijpere huid sneller vocht verliest evenals z’n elasticiteit.

Speciaal voor jullie heb ik een kleine sfeerimpressie vastgelegd op beeld. Ik ben geen talent met de camera, maar het gaat om het idee 😉

Ik vond het een ontzettend leuke ervaring. Het personeel van Kiehl’s gaf ons een uitgebreide huidanalyse. En surprise, surprise, ik heb een gecombineerde huid (wist ik al). En gaf ons allerlei samples mee die speciaal op onze huidtypes zijn afgestemd. We konden alles vragen en ik was echt zwaar onder de indruk van het assortiment van Kiehl’s. Ze hebben echt voor elk huidprobleem wel iets. Verder vind ik het fijn dat de producten vervaardigd zijn met kwaliteitsingrediënten en geen parabenen-troep, parfum en kleurstoffen. 

Mocht je een bezoekje brengen aan Amsterdam, dan mag je de Kiehl’s brandstore zeker niet overslaan. Ook al ben je niet direct op zoek naar iets, je kunt altijd een sample meenemen om uit te proberen en het is ook fijn om informatie op maat te krijgen over je huid. 

Q: Ben jij al bekend met Kiehl’s?

Advertenties

One thought on “Report: The Kiehl’s Experience

  1. Heei!Ik heb er wel eens iets over gelezen bij beautylab. Wel goed dat je eerst samples kunt krijgen, zodat je niet meteen een duur product aanschaft die misschien niet geschikt is voor jou huid. Jammer alleen dat het best wel duur is, maar A'dam zit toch niet om de hoek!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s