Oranje gevoel

tulpen_oranje

Normaal gesproken ben ik niet zo uitbundig als het gaat om Koninginnedag. Maar nu een historisch moment zijn intrede doet, en de hele stad (ik heb het nu even over Amsterdam) oranje kleurt (net als het hele land verder waarschijnlijk) voel ik me trots op het feit dat ik inwoner ben van dit kleine landje.
Hoog op mijn to-do-list staat een bezoekje aan het heropende Rijksmuseum. De laatste keer dat ik het museum bezocht, was ik nog een guppie van twaalf, die haar eerste (school)reisje naar de hoofdstad meemaakte.
Ook een aanrader is de fototentoonstelling in het Grachtenhuis (op de Herengracht) ter ere van het 400ste jubileum van de grachten.

Deze kroningsdag breng ik voor het eerst door in Amsterdam. Vooralsnog geen plannen om de drukte op te zoeken. Liever neerstrijken op een terrasje (hopelijk is het mooi weer) met vrienden en samen proosten op deze bijzondere feestdag. Er zijn een hoop momenten in het leven die je niet in de hand hebt, maar gelukkig kun je wel mooie en gezellige momenten voor jezelf creeëren. En dat vind ik heel belangrijk.

Wat zijn jullie plannen op de Kroningsdag?

Afterparty | Mijn verjaardagscadeautjes

Geef een reactie

