To do list

roadtrip

Heb je nog ruimte in je agenda voor leuke nieuwe dingen? Ik kijk altijd uit naar nieuwe openingen, nieuwe tentoonstellingen of een leuke nieuwe film. Graag deel ik met jullie mijn tips. Plan maar alvast wat ruimte in!

Got any spare time left in your calender? I always look forward towards new openings (boutiques, stores, hotels), new exhibitions or a great new movie. I would like to share my favorites of the moment. Take some time out to pencile them in!

SirAlbert

Sir Albert is in town! Van de week bezocht ik de opening van het luxe boutique hotel Sir Albert. Het hotel bevindt zich in de Pijp, nog steeds één van de meest populaire wijken van Amsterdam. Het luxe boutique hotel beschikt over 90 kamers en luxe suites. Voor een zakenmeeting trek je je terug in de stijlvolle lobby, voor een gezellig diner/lunch iner kun je terecht in het Izakaya Restaurant. Op de kaart staan smakelijke Aziatische hapjes. Zelf vond ik de bar ontzettend leuk. Vanaf de bar heb je zicht op de gehele ruimte, het voelt net als een groot eiland.

Sir Albert is in town! This week I attended the opening of the luxury boutique hotel Sir Albert. The hotel is located in de neighbourhood ‘de Pijp’, still one of the most popular areas of Amsterdam. The luxury boutique hotel contains 90 rooms and suits. Ideal location for a business meeting is the lobby, which is very elegant. For a nice meal you can attend the Izakaya Restaurant. On the menu there are very delicious Asian foods. I particularly enjoyed the 360 degrees bar.

bar

Ik heb een zwak voor vintage fotografie. Ik weet nog heel goed toen ik tijdens één van mijn eerste colleges Beeldredactie de foto’s van de wereldberoemde Robert Doisneau (1912–1994) ontdekte. Hij ontdekte fotografie in de jaren twintig en fotografeerde veelal in Parijs. Een beetje plat gezegd zou je kunnen zeggen dat hij één van s’ werelds eerste streetstyle fotografen was. Niet dat het hem ging om mode, maar om het leven zelf, hij wachtte rustig af tot zich iets aandient dat de moeite van het fotograferen waard was. Mijn favoriete foto ( de desbetreffende foto die ik ooit zag tijdens mijn colleges) is absoluut ‘De kus bij L’Hôtel de Ville (1950)’. Romantisch hé?

RobertDoisneau

Robert Doisneau’s werk is te bewonderen in het Fotomuseum van 1 juni – 1 september 2013 in Rotterdam. Ik kan niet wachten om te gaan!

I still remember the first time I saw the photographs of world renowned photographer Robert Doisneau. I was a freshman at college and I saw his photos during my first class of Artdirection. Robert Doisneau (1912–1994) discovered the art of photography in the twenties and shot loads of pictures in pretty Paris. You could say that in some way, Robert was one of the world’s first streetstyle photographers. Except he did not shoot fashion but he choose to capture life. He waited patiently for the perfect moment to arrive, that was worth photographing, to capture it. My favourite photo (the very first one of his I saw during that class) was the picture called ‘the Kiss’. Romantic right?

Robert Doisneau’s work is at exhibition in the Dutch Photomuseum in Rotterdam from the 1st of June – 1st of September. I cannot wait to go!

TheHangover3

Zelden heb ik zo gelachen als om de eerste twee delen van de film The Hangover. Idee van het plot blijft hetzelfde, iedere film is alleen in een andere setting gegoten. Zet vier compleet tegenpolen (en vrienden) bij elkaar en stuur ze op een roadtrip. Alles wat kan misgaan, gaat mis. Dit is helaas alweer het laatste deel van The Hangover en hij draait vanaf 30 mei in de Nederlandse bioscopen.
Bekijk de trailer hier!

I have laughed so hard watching the first and second part of the movie The Hangover (featuring Bradley Cooper). The idea of the plot stays the same in each movie; put 4 complete different individuals (also friends) together, send them off on a roadtrip with some complete strangers and anything can happen. Literally anything can happen, and everything can go wrong. So funny! The Hangover part III is in the Dutch cinemas on may 30th.

Wat lijkt jou het leukste? 

Hello Kitty Beauty Spa

Geef een reactie

