On The Run

RunningClub

Bewegen is belangrijk, right? Vind ik ook. Fietsen en wandelen alleen vond ik niet genoeg, dus zocht ik naar een andere manier om in beweging te blijven. Ik heb jarenlang getennist, staat nog steeds hoog bij mij in het vaandel maar er zitten ook nadelen aan. Hardlopen is een prima manier van bewegen en the best part: je doet het wanneer je wilt en zo vaak je wilt. En bij een nieuwe hobby, hoort nieuwe gear!

Moving is important, right? I agree. Just walking around the city or cycling wasn’t going to cut it for me, so I decided to add running to my activities. Great way to stay in shape and to exercise. I’ve been playing tennis for years, and although I still like it, it does also have some disadvantages. Running is a great alternative for me and the best part is: you can do it anytime, anywhere.  And with a new hobby, comes some new gear. Who’s with me?run

Meeste mensen beginnen met een trainingsschema. Ik ben eigenwijs, ik dus niet. Achteraf gezien niet het beste plan, zo heb ik ondervonden, maar ja. Ik dacht: laten we nou niet moeilijk gaan doen, gewoon gaan en dan zien we wel. Natuurlijk ben ik niet helemaal achterlijk en besloot ik dat de Nike RunningClub (heel cool!) nog even een brugje te ver was. Die afstanden bewaar ik nog even voor een later moment.

In plaats daarvan koos ik voor één van de meest populaire parken van Amsterdam: het Vondelpark. Mijn strategie? Ik geloof in intervallen. Een goede warming-up, gevolgd door joggen afgewisseld met harder rennen. Ready, steady, go!

Most people think ahead and they start by putting together a training schedule. But I am not most people, I tend to be a little uh, stubborn. And well, as I found out later on, that wasn’t the best idea, but you know, it happens. I thought to myself: don’t make it hard, just start and get on with it. Ofcourse I am not an complete idiot, so I knew that running with the Nike RunningClub (very cool initiative by Nike Amsterdam) was a little too far fetched for me. I will join the group when I feel like I am ready, but at this point I obviously am not.

Instead I choose to run at one the most popular parcs of Amsterdam; het Vondelpark. My strategy? I believe in changes and interval. A good warming-up, followed by a steady rhythm of jogging and running. Ready, steady go!

NikeRun

IMG_7937

Meet  mijn nieuwe Nike schoenen! Deze schatjes hebben me erdoor heen gelopen. Om precies te zijn, zijn het Nike Air Max Fusio. Ik vond het best lastig om fijne te vinden. Ik heb geloof ik wel een uur in de winkel gestaan om te passen. Maar deze schoenen zijn voor mij echt ideaal! De voorvoet is heel flexibel maar bij de hak en hiel juist heel stevig en daardoor schokdempend. Zool geeft genoeg grip en de ventilatie is niet alleen voor decoratie, het ademt ook echt daadwerkelijk. Wat ook erg fijn is op het moment dat je peentjes aan het zweten bent.
Meet my new Nike shoes! These babies got me through it. They are called Nike Air Max Fusio. I found it hard to pick out the right kind of shoes. I stood in store for like an hour to try different shoes on. But these shoes are made for walking, uh running! The front of the sole is very flexibel but at the arch it is very steady and shock resistant. At the same time it has a good ventilation which is nice when you’re sweating like crazy out there.

coach

That’s right! Dat is het enige waar ik aan dacht toen ik aan het rennen was. Of meer sjokken. Want ja, ik ging als een slak en ik had een knalrood hoofd, maar ik liep tenminste! Ik liep in het zonnetje, verse lucht in mijn longen en ik zat niet thuis achter de tv op de bank. And that is more than anyone can say. Hoewel ik nu echt mega, mega spierpijn heb was het ’t zo waard. Echt, ik snap nu waarom zoveel mensen graag rennen. Ik moet er niet aan denken om marathons te moeten lopen, maar het is wel een heerlijk gevoel dat rennen. De laatste tijd heb ik best last gehad van rusteloosheid. Ik kon gewoon niet stilzitten, moest telkens dingen doen, mijn hoofd zat gewoon te vol, mijn lichaam was niet op rust. En die rust, die vind ik in rennen, of sjokken.

I kept thinking about that sentence when I was running. Or hobble whatever you call it. Yes, I wasn’t really moving faster than a turtle but at least I was moving! I ran outside, with the sun on my face and fresh air in my lungs. I wasn’t sloughing on the couch behind the tv. And that is more than anyone can say. Cause even though I am hurting pretty bad now, it was worth it. Really, I can truly understand why people love to run. Don’t expect me to run competitions or marathons any time soon (It’s not like I am loving it that much) but I do love the feeling of being free and to run. Lately I have been experiencing a feeling of restlessness. I just could not stay still, I had to do something, all the time. Even when it was time for bed. My head was just too full, my body wasn’t resting. And now I found some peace and quiet, in running!

Sport jij? En zo ja, wat doe je?

La Vie Est Belle | Lancôme

 

Geef een reactie

