Mijn favoriete lunchgerechten

lunch

Ik ben niet echt een goede kok en ik houd er ook niet echt van om uren in de keuken te staan. Toch ben ik dol op eten en dan met name lunch is mijn ding. Vandaag deel ik met jullie mijn favoriete én gezonde lunchgerechten!

I am not much of a cook and I don’t really like to spend hours and hours behind the stove. Though I love food and the joy of eating it, my favourite meal of the day is without a doubt lunch. Today I like to share with you my most favourite and desired healthy lunch dishes!

Sandwichone

Avocado en kalkoenborstfilet op heerlijk vers brood eet ik graag en vaak. Avocado is rijk aan B1, B2 en B6. Ze houden het metabolisme op gang, verhogen je concentratie en helpen zelfs bij een depressie. Goed om te weten, maar vooral kies ik ze omdat ze erg lekker zijn! Ze hebben een romige textuur waardoor ze een prima vervanging zijn voor boter of mayo. Yum!

An avocado and turkey sandwich is something I really enjoy and eat often. Avocado is full of vitamines. They keep your metabolism going, increase your level of concentration and even help with depressions. Who knew they were such superfood? I mainly pick them cause I love the taste. They have this creamy texture that I like to use on my bread instead of butter or mayo. Yum!

sandwichtwos

Nog een receptje met avocado maar ook met twee echte smaakmakers: aardbeien en geitenkaas. De lichtzure smaak vormt een perfecte combinatie met de zoete, frisse smaak van aardbeien. Je kunt er eventueel ook nog honing toevoegen, persoonlijk eet ik het liever zonder honing.

Another recipe with avocado but this time compaired with two of my other favourites: strawberry and goat cheese. The light sour flavour of the goat cheese is very nice to combine with the sweet and fresh flavour of strawberries. You could add honey if you like but I prefer to eat it without the honey to avoid over-sweetness.

Sandwichthree

Ik ben gek op eiersalade. Helaas zijn de kant-en-klare versies altijd moddervet. Dus waarom niet gewoon zelf maken, mijn versie vind ik zelfs lekkerder. Hoe ik ‘m maak: verse eieren, naturel Griekse yoghurt, kerriepoeder, dille en peper en zout om het geheel op smaak te brengen. Bon appetit!

I love a good egg salad sandwich. However, the egg salads you buy in the store are usually full of fat. So why not make it yourself? I developed my own version which I really like. You need: fresh eggs, natural Greek (non-fat) yoghurt, curry spices, dill and salt en pepper to spice it up. Bon appetit!

SandwichItalian

Soms heb je gewoon niet veel tijd om uitgebreid te lunchen maar heb je wel zin in iets lekkers en iets wat supersnel te bereiden is. Ook als ik geen haast heb vind ik de originele caprese sandwich super lekker. De klassieke versie bestaat uit basillicum, mozzarella en tomaat, al zijn er natuurlijk honderden variaties op. Ook lekker: leg de sandwich na het maken even onder de toaster. Nomnomnom!

Sometimes you are in a rush or you just haven’t got the time to have a extensive lunch. Super fast and super easy is the caprese sandwich. Even when I am not in a hurry I love to eat this. The classic version contains fresh basil, fresh mozzarella, tomato, salt and pepper and a little bit of olive oil. Tip: Grill the sandwich for a few minutes for a nice crispy and warm lunch!

Wat zijn jouw favoriete lunchgerechten? What are your favourite lunch dishes?

La Vie Est Belle | Lancôme

 

 

Geef een reactie

