My beautycare routine

DrinkUp

In make-up kun je nu eenmaal altijd variëren. Maar wanneer het aankomt op beautycare en verzorging ben ik vrij loyaal aan mijn favoriete producten. Nu heb ik echter al een tijdje een andere routine die mij beter bevalt. Sterker nog: ik verklaar het als mijn holy grail op het gebied van skincare.  Lees snel verder voor mijn favoriete producten!

In make-up you can always change your look or change up products all the time. But when it comes to beautycare I find myself to be quite loyal to my favorite products. Usually I stay true to the products that work for me untill I find something even better. And looks like now I have: I changed my routine a while ago and I switched to skincare that work even better for me. Interested to see which ones?

Mijn beautyroutine komt neer op drie dingen: heel goed reinigen, verzorgen en preventief behandelen.

I break my beauty routine down into three things: clean my skin extremely well, maintain my skin and take care in advance.

 

Origins Drink Up Intensive Overnight Mask

Origins is een afzonderlijke productgroep die deel uitmaakt van het bedrijf van Estée Lauder. Origins is een complete verzorgingslijn voor mannen en vrouwen die graag ‘groen’ (milieuvriendelijk) willen smeren. De producten bevatten dan ook veel natuurlijke en plantaardige en organische ingrediënten. Het is pas sinds kort in Nederland te koop (bij Douglas) maar sinds kort probeer ik iets van dit merk uit. Ik kreeg in eerste instantie een sample in de winkel van het Drink Up Intensive Overnight Mask, een zeer voedend en vochtinbrengend masker dat je lichtjes aanbrengt voordat je gaat slapen. Sowieso ben ik erg van de testers. Ik ben nogal het type ‘eerst zien dan geloven’, zo voorkom ik miskopen.

Voordat ik ga slapen, reinig ik mijn gezicht met een milde tonic van Etos voor de gevoelige huid. Works like a charm, sinds ik deze tonic gebruik is mijn huid aanzienlijk verbeterd. Daarna breng ik dit masker aan. A little goes a long way en dat is fijn want zo doe je er langer mee. Dit vochtinbrengend crèmemasker bevat ingrediënten als abrikozenpitolie, aloë vera, rozenwater, mangoboter, hyaluronzuur, Japans zeegras en avocado olie. Het laat een gehydrateerd laagje achter op mijn huid maar wat ik belangrijker vond: ik vond het fijn om te zien wat voor effect het had op mijn huid. Iedere keer zie ik de volgende ochtend dat mijn huid is verbeterd en problemen worden opgelost. Omdat ik geen vochtarme huid heb gebruik ik het niet iedere avond, maar mocht je die wel hebben, dan raad ik deze zeker aan.

Origins is a brand that is part of the Estée Lauder company. Origins is a complete beautycare line for men and women who like to use organic and environmental beautycare. The products contain organic, natural and plant ingredients. It is quite new on the Dutch market but I haven’t tried anything yet until recently. I tried a sample of Origins’ Drink Up Intensive Overnight mask, a hydrating mask you apply lightly before you go to sleep. Most skincare products I buy are a result of testing samples first. I like to experience the product, to see where it gets me before I buy. It helps me to avoid bad purchases.

Before I go to bed I always clean my skin very well. I use a great Dutch drugstore tonic (Etos), especially for sensative skin. Works like a charm, since I use this tonic my skin has improved so much. After the cleansing I apply this mask. A little goes a long way, something that is really true when it comes to this mask. The intensive hydrating mask contains ingredients like rose water, aloe vera, mango butter, hyaluronic acid, Japanese sea grass and avocado oil. It makes my skin feel soft and very hydrated. But I mostly like the effect it has on my skin: every time I wake up after using this mask my skin looks better and I can see blemishes slowly get better and disappear. Because my skin isn’t dehydrated all the time I don’t use this mask every night, but if you do have dehydrated skin I definitely recommend you try this.

MultiJour

Clarins Multi Jour

Mijn tweede holy grail is Clarins Multi Jour dagcréme. Ik ben nog steeds twenty something maar volgende maand ben ik weer een jaartje dichter bij de dertig. Preventief behandelen vind ik een must, al was het maar om die ‘denkrimpels’ en lachrimpels van mijn gezicht te krijgen. Deze créme is verkrijgbaar voor de droge, gecombineerde en de vette huid. Ik gebruik de Multi Jour voor de gecombineerde huid. Wat ik er fijn aan vind, is dat de créme snel intrekt en niet te plakkerig aan voelt. Sommige crémes voeden mijn T-zone te veel waardoor deze vet word, deze doet dat gelukkig niet. Mourera fluviatilis-extract versterkt de afweerfunctie van de opperhuid en verhoogt haar weerstand tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Aanvullend bevat de créme extracten van olijf, zachte amandel, suikerriet, hop, Aziatische ginseng en Nieuw-Zeelandse den.

My second holy grail of skincare is Clarins Multi Jour Day Cream. I am still in my twenties but I approach thirty in a couple of years and I just like to be prepared. Therefore taking care of my skin in advance is a must. This cream is available for dry skin, combination skin and oily skin. I have combination skin and this cream happens to not over hydrate my T-zone which is perfect. Multi Jour absorbs pretty fast without leaving me with a sticky skin. Mourera fluviatilis-extract fights off the first signs of age on skin and protects the skin from daytime aggressions. Multi Jour contains extracts of olive, almond, sugar cane, Asian ginseng and New Zealand pine.

Wat is jouw favoriete skincare product? What is your favorite skincare product?

La Vie Est Belle | Lancôme

 

One thought on “My beautycare routine

Geef een reactie

