Honey Mania by The Body Shop

Huney

The Body Shop heeft een nieuwe lijn, namelijk Honey Mania! Zoals de naam al doet vermoeden draait het allemaal om honing. En wie houd er nu niet van honing? Normaal gesproken doe ik het liever in mijn thee, maar dat honing ook een goed beautyproduct is, dat is mij ook niet onbekend. Zoals bekend werkt The Body Shop alleen met de beste honing, deze is Community Fairtrade en afkomstig uit de oerwouden van Ethiopië.

The Body Shop has recently launched their new line: Honey Mania! Like the name already says it is all about honey. And who doesn’t like honey? I certainly do. I use it mainly in my tea, but I learned a long time ago that the sweetness of honey is also a great beauty product. As we expected, The Body Shop only uses the finest and purest ingredients. This Community Fairtrade honey is from the Ethiopian Rainforest.
HoneyMelt

Honeymania Bubble Bath Melt 300 ml €12
Laten we beginnen met mijn meest favoriete product uit deze lijn: de Honeymania Bubble Bath. Toen ik de pot openmaakte dacht ik voor een nanoseconde dat er echt pure honing in zat! Omdat ik wat ziekjes ben de laatste dagen was een schuimbad precies wat ik nodig had. Maar, een schuimbad kan soms behoorlijk tegenvallen. Sommige badschuim producten creëren snel badschuim maar het lost ook heel snel weer op. Ik was dus blij verrast dat dit niet gebeurd bij deze Bubble Bath Melt. Sterker nog: a little goes a long way… Letterlijk. Enthousiast als ik was had ik er ietsje te veel van in bad gedaan. Resultaat: a whole lotta schuim!

Let’s start off with my most favourite product of this entire line: the Honeymania Bubble Bath. When I first opened the jar I thought for a second that I saw pure natural honey. Because I’ve been under the weather lately , a foam bath was exactly what the doctor ordered (or at least I did!). But from experience I can tell that foam baths sometimes can really disappoint. Sometimes it promises a lot of foam, and it seems to appear at first but it can also vanish completely in just a moment. But my experience with this Bubble Bath? Rewarding! The foam kept coming and stayed in the tub. Enthusiastic as I was, I put in a little too much ending up with a lot of foam!

HoneyManiaParfum

Honeymania Eau de Toilette 30 ml €14
Bijen houden van bloemen. Dankzij de nectar weten honingbijen deze om te zetten tot de natuurlijke zoete vloeibare substantie. Dus het verbaasde me niet dat deze gehele lijn, met name de eau de toilette, een bloemige honing geur bevat. Wat ik fijn vind aan de geur is dat hij fris en bloemig ruikt zonder overheersend te zijn. Let op: er zit wel alcohol in.
Bees love flowers. Thanks to the nectar from the flowers, honeybees are able to transform the nectar into pure gold aka sweet honey. So it did not surprise me that the entire line – especially including the eau de toilette – has a very flowery fragrance. What I love about this scent is that is smells fresh and sweet from the flowers without it being to overwhelming. Be aware though: that it contains alcohol.

Soap

Honeymania zeep €3,50

Is dit geen schattig zeepje? Deze zeep in de vorm van een honingraat en met een bij in het midden heeft de rijke, zoete geur van honing. Deze zeep zorgt voor een milde reiniging en verfrist de huid. De zeep bevat Community Fair Trade-honing, gemaakt van de nectar van duizenden wilde bloemen.

Isn’t this a cutie pie? This soap is shaped into a beehive and it has the scent of the sweetness of honey. The soap cleans mildly and refreshes your skin. The soap contains Community Fair Trade honey, made of nectar from thousands of wild flowers.

Showerel

Honeymania Showergel €7,00

Dit product heb ik zelf niet getest. Deze zeepvrije douchegel bevat Community Fair Trade-honing, gemaakt van de nectar van duizenden wilde bloemen. Voor de gevoelige huidjes onder ons: ook hier zit alcohol in, dus ben je erg gevoelig dan doe je er waarschijnlijk verstandig aan om deze douche gel te mijden.

This product I did not try or test. The soap free shower gel contains Community Fair Trade honey made of nectar from thousands of wild flowers. If you have sensitive skin it is good for you to know that this product also contains alcohol. If you react strongly to this it might be best to skip this one.

Lipbalm

Honeymania Lipbalm 10 ml €5,50

Deze lipbalsem is rijk en hydraterend. Het geeft je lippen een mooi subtiel glansje, verder is het kleurloos. Wel een bonus: het plakt niet! En daar ben ik erg blij mee, want ik houd niet zo van plakkende lipproducten. Ook hier geldt: a little goes a long way!

This lip balm is rich and hydrates your lips well. It gives your pout a subtle shine, though the lip balm itself is very sheer. Bonus: it doesn’t get sticky. I especially like that. Also keep in mind with this product that a little goes a long way!

ButterH

Honeymania Body Butter €16

De body butters van TBS zijn legendarisch. Weinig woorden nodig om te zeggen dat ze heerlijk zijn. Altijd romig, altijd lekker dik van structuur en ze trekken snel in.

The TBS body butters are legendary. Not many words are necessary to say that they are lovely. Always rich and creamy, I love their thick texture and best of all your skin absorbs it fast.

HoneyScrub

Honeymania Bodyscrub 100 ml €15

Deze crème achtige Body Scrub verwijdert dode huidcellen waardoor je huid weer heerlijk zacht aanvoelt. De textuur is grof daar houd ik wel van. Ik vind het vooral lekker om te gebruiken onder de douche voor mijn benen.

This creamy scrub removes exfoliates dead skin, making your skin soft again. I love the rough texture of this scrub, I use this product mainly on my legs making them feel soft again.

 

De Honeymania collectie ligt nu in de The Body Shop winkels en online. Wat vind jij van de collectie?

The Honeymania line is out now, check it online. What are your thoughts on the new line?

La Vie Est Belle | Lancôme

 

Geef een reactie

