Fall season: 10 x om je op te verheugen!

welkomoktober

Hallo oktober! De zomer is nu dan echt voorbij, maar balen hoeft wat mij betreft niet. Waarom niet? Ieder seizoen heeft zijn charme. Vraag aan jou: als iedere dag van het jaar zonnig was, of juist elke dag sneeuw, zou je dan werkelijk niets anders missen? Enfin, als herfsttype (mijn verjaardag is zoals je weet eind september) heb ik altijd een zwak voor de herfst. Ik deel met jou 10 redenen waarom je het beste uit dit seizoen kunt halen!

Hello October! Summer is finally gone by, but there is no need to pout if you ask me. Why not? Because I believe that every season has it ups and downs. Question: could you honestly tell me, that when you could only have sunshine all year around or only snow all year around that you would not miss any other weather type? Well, my birthday  is always around the fall season, so I always share that special connection with this particular season. I’d like to share with you my 10 reasons why you could embrace fall!
coat

1. Omdat je weer een mooie jas kunt aantrekken | Because you can wear your favourite fall coat

Ik heb ook genoten van die warme zwoele zomerdagen (en nachten) waarbij je je jas gerust thuis kunt laten. Maar op jacht gaan naar een nieuwe jas wanneer de eerste koude dagen zijn intrede doen, blijft toch leuk. Zelf maak ik echt onderscheid tussen winterjassen en herfstjassen. Qua winterjassen vind ik het vooral belangrijk dat ze warm en comfortabel zijn. Mijn herfstjas hoeft niet superdik te zijn (want dat is echt al snel te warm!) maar vooral waterafstotend. Regenbuien horen nu eenmaal bij de herfst maar met een goede jas en fijne paraplu stap je alsnog vrolijk naar buiten.

I enjoyed those long summer days (and nights) where I happily left my coat at home. But searching for that perfect fall coat when the chilly days arrive, is still one of my favourite things to do. There is a difference in season coats though. For me, I find that the perfect winter coat must be warm and comfortable. Yet the perfect fall coat is made of water resistant materials and isn’t too thick (you do not want to get too hot). Rainy days are often part of the season, but with a good coat and a good umbrella I feel unstoppable.

mok

2. Omdat ik me verheugen op heerlijk warme drankjes die me opvrolijken | Warm drinks that cheer you up

Stel je het volgende eens voor: het regent buiten, je hebt het koud, je trekt een lekker warme trui aan, steekt een aantal kaarsen  aan en je geniet van  een  beker warme chocolademelk/ vanilla latte/ cappuccino/ thee terwijl je kijkt naar de regen. Klinkt niet slecht toch?

imagine this: it’s raining outside, you’re cold so you put on your woolly jumper, light some candles and have a nice mug of hot chocolate/ vanilla latte/tea whilst watching the rain fall… Doesn’t sound that bad at all, don’t you think?

Fall

3. Omdat de herfst simpele plekjes omtovert tot iets bijzonders | Because the fall turns simple places into gorgeous nature

Vallende blaadjes en verkleurde bomen, de herfst laat overal zijn sporen na! Zelf vind ik het heerlijk om op een droge dag door het park of het bos heen te wandelen.

Falling leaves and coloured leaves. I love how the fall season leaves its mark! I love to take a stroll around in the park or the forest, admiring nature at his best.

Meredith

4.  Omdat de leukste tv-series weer met nieuwe seizoenen komen | Because my favourite tv-shows return

Niets fijners dan cocoonen op je bank met een verse lading nieuwe afleveringen van je favoriete serie. Nu er steeds meer videodiensten zijn (ik noem bijv. een Netflix of HBO) kun je zelf bepalen wanneer en wat je kijkt. Ik zit al klaar voor een heel nieuw seizoen van Grey’s Anatomy!

There is nothing better than relaxing at home, watching your favourite tv-shows return with all new episodes. Now that there are so many  (online) channels like Netflix and HBO, you can decide when, where and what you watch. I am excited to watch all new episodes of Grey’s Anatomy!

5. Omdat het weer zich perfect leent voor hoedjes | Because this time of year is the perfect occasion for hats

HatsCollage

Ik verheug me er nu alweer op om hoedjes uit de kast te trekken. Momenteel neig ik naar twee soorten stijlen: de Russische hoed en de beanie! Ik heb echt een prachtig Russisch hoofddeksel gepast bij de Bijenkorf, ik vind het zelf vrij chic ogen. De beanie heeft als voordeel dat die echt iedereen goed staat. Zelf heb ik er twee: eentje in het wit en eentje in het paars. Nog een extra pluspunt: het staat mannen ook zo gigantisch goed! Heb je er zelf geen één kun je dus nog altijd die van je vriend stelen!

I am really looking forward to dress up with hats. Now I am really into Russian style hats and beanies. I tried on this amazing Russian hat at de Bijenkorf (Dutch department store) and it looked so fancy! The beanie is also great because it basicly looks great on everyone. I own two beanies myself: one is white and the other one I have is purple. And oh, did I mention they look soooo hot on guys? If you do not own one, chances are your boyfriend does. Grab it before he wears it! 

beanies

 

6. Omdat ik mijn huis knus en gezellig kan maken | Because I can make my house cosy

fallcandles

Plaid? Check. Geurkaarsen? Check. Kastanjes? Check. Sloffen aan, oversized vest en chillen maar. Vooral als het buiten keihard regent. Mocht je een open haard hebben, aansteken die handel. Zelf moet ik het doen met geurkaarsen, maar daar ben ik ook gek op. Budget tip? De geurkaarsen van Ikea vind ik erg lekker. Mijn favoriete geur is vanille.

Plaid? Check. Scented candles? Check. Chestnuts for decoration? Check. Put on your slippers and your oversized cardigan and you’re set to enjoy a cosy day. Quite nice, especially if you do not have to go anywhere and it’s pouring rain outside. In case you have a fire place at home, now is the time to light it up. I do not own one unfortunately, but luckily I have scented candles. I love the ones from Ikea, they also make them with the scent of vanilla, which is the one I love most. 

OPI

7. Omdat ik weer donkere nagellak kan dragen | Because I can wear darker toned nailpolish again

In de zomer en het voorjaar grijp ik toch naar felroze, mintgroen of andere knalkleuren. Maar in de herfst kan ik juist weer kiezen voor mooie donkere kleuren zoals donkerbruin, donkergroen of de laatste trend berry nagellak. Voor mijn verjaardag kreeg ik OPI’s My Private Jet. Een mooie diepbruine kleur met subtiele shimmer erin.

In the spring and summer I tend to wear bright pink, mint coloured or neon coloured shades of nailpolish. But when fall arrives I can’t wait to wear some darker shades like dark brown, dark green and the latest trend berry coloured nailpolish. My friend gave me this gorgeous shade for my birthday, she gave me OPI’s My Private Jet. It is a great dark brown colour that has a subtle shimmer in it.

8. Omdat je je weer kunt verheugen op seizoensgerechten | Because it is the time to try seasonal dishes

pompoen

Je hebt natuurlijk niet voor niets seizoensproducten. Juist die ingrediënten zijn de basis voor seizoensgerechten. Zelf vind ik pompoensoep erg lekker. Ik zal eerlijk zijn, het is best een klus om het zelf te maken  maar het is oh zo lekker. En je kunt er veel variaties in maken! Bijvoorbeeld door er feta kaas doorheen te doen.

There is a reason why there are seasonal products when it comes to cooking. These ingredients are the base of a great seasonal dish (if prepared well ofcourse). I find pumpkin soup very delicious. I will be honest: it is not a very easy dish to make yourself, but it is sooo good. And you can make so many versions of this dish. Next time, try to spice it up by putting some feta cheese in it.

9. Omdat ik meer kan knuffelen met mijn Julia! | Because I can cuddle some more with my lovely Julia!

Julia

 

10. Omdat ik meer thuis ben en dus meer tijd heb om te bloggen! | More time to spent at home to blog!

blogger

Als ik dan toch vaker binnen zit krijg ik meer zin om te bloggen. Win-win-win situatie dus!

When I spent more time at home, I get the urge to blog more. Win-win situation it is!

————–

Ik ben nieuwsgierig: wat vind jij leuk aan het herfstseizoen? En wat juist niet? Waar kijk jij naar uit?

I am curious: what do you like about the fall season? And what do absolutely do not like? Where are you looking most forward to?

New Love: Gü

 

 

 

Geef een reactie

