Personal: New Beginnings

New

Het is al een tijdje geleden sinds ik een persoonlijke update plaatsen en ik vind dat ’t vandaag de dag is om weer eens een persoonlijke update te plaatsen. Er is de afgelopen tijd zo veel gebeurd, ik weet amper waar ik moet beginnen. Maar ik heb ook heel veel mooie plannen gemaakt en beslissingen genomen. Komend jaar gaat anders worden. En ik ga sowieso iets doen wat ik nog nooit heb gedaan!

It has been a while since I posted a personal update and I think that today is a good day to share something personal again. So much has happened the lately I barely know where to start. But I also made some great plans and made some decisions. This year is going to be different. A lot different. And I am going to do something I have never done before!

Afgelopen jaar was niet makkelijk voor me geweest. Ik heb eigenhandig beslissingen genomen, dingen op werkvlak waarbij ik knopen door moest hakken. Maar ik sta er ZO achter. Ik ben zo blij dat ik ervoor heb gekozen om zelf gelukkiger te worden en andere dingen te gaan doen. Ik sprak laatst met een ontzettend aardige en leuke ondernemer. En hij gaf me één van de beste adviezen/perspectieven die je maar kan krijgen. Ondernemers weten namelijk iets wat wij (zij die geen entrepreneurs zijn) ons wat minder beseffen. Namelijk, dat er niet alleen kansen zijn, maar dat niet eens kans of beslissing per se gelijk de weg naar je succes hoeft te betekenen. Vertaling? Falen loont. Want dat betekent niet alleen een ervaring rijker, maar ook dat je het hebt geprobeerd.

This past year hasn’t been easy for me. I made some hard decisions regarding my career and my happiness. But I never regret a single decision I made. Never. I am happy I have been able to make these choices for myself and to be happy and pursue other things. I recently met up with a nice and successful young entrepreneur and he really inspired me, gave me great advices and perspectives. He showed me something important, something that only entrepreneurs know: there are not only chances in life, but that every opportunity isn’t necessarily the road to your succes. Translation? It is not bad to fail. The road to succes is an ungoing journey. Not only you are giving a new experience where you learn from, you also made an effort to try something new.

IMG-20131030-WA0000

Zo kwam ik erop uit dat ik vol wil gaan voor het freelancen. En sinds ik die knoop heb doorgehakt voel ik mij bevrijd. Ja, natuurlijk sluimert die zoektocht naar de perfecte baan en zoek ik hem nog steeds. Maar in feite vind het werk ook mij. Zo kreeg ik vorige week de kans geboden om mee te werken aan een project voor de KWF Kankerbestrijding. Een mooie opdracht die op mijn pad kwam. Een kans die ik met beide handen heb aangegrepen en die mij veel voldoening gaf. Door de fijne samenwerking en het goede contact rollen daar nu meer opdrachten uit en ik besef dat er altijd kansen zijn om jezelf te ontplooien.

Verder heb ik besloten om verder te studeren. In het buitenland! Ik richt mijn pijlen op London en ik ben al actief bezig met informatie opvragen en formulieren invullen. Ik heb voor mezelf al een aantal opleidingen uitgekozen die ik graag zou willen volgen. Welke het precies gaat worden wil ik voor het einde van het jaar beslissen. Maar ik ga, dat staat vast en het maakt me zo happy! Niet alleen verrijkt het mijn kennis en mijn CV, ik kijk ook uit naar die nieuwe ervaring.

En nog een paar weekjes te gaan en dan woon ik alweer een jaar in Amsterdam. Ik heb het zó naar mijn zin in de stad en ik kan niet wachten om hier nog meer nieuwe herinneringen te creeëren.

And so I decided it was time to ultimately pursue my freelance work. Since I decided that that is now my journey, I feel so much more free. Yes, ofcourse I am still on the look out for that perfect job but I realised that I do not have to close up on opportunities that pass me by in the process. So last week I was given a beautiful new opportunity. I had the chance to work for KWF Kankerbestrijding (The Dutch National Organisation Against Cancer). A great assignment for a great cause. I was so happy to be able to work for charity. Because of the good collaboration I’ve been given more jobs like these and I found new ways to develop myself.

The other decision I made is to get a new education. A study abroad! I am aiming for London and I am already actively getting inquiries and filling out forms for applications. I have chosen a few studies I find very interesting. I think that abroad they are more advanced when it comes to my work field. For me this is a new and exciting experience. I haven’t decided which education I am going to choose, but is decided that I will go and that makes me so happy! Not only will it be a boost for my knowledge and my resume, I am also very excited for this new experience.

Just a few weeks from new, is my Amsterdam anniversary. Then I’ll be living 1 year in Amsterdam. I love this city and I can’t wait to create many more new wonderful memories!

What are you up to lately? What makes you proud?

liefssig7

 

 

Geef een reactie

