Review: Estée Lauder | Double Wear

Tested_ELDW

Soms zijn er van die producten die maar in je hoofd blijven zitten. Dat had ik dus ook al jaren met Estée Lauders’ Double Wear. Ook Allure (Amerikaans beautytijdschrift) roept Estée Lauders DW regelmatig uit tot één van de beste foundations, zo ook dit jaar. Toch weerhield het me altijd om het zelf uit te proberen. Als geboren Latijns-Amerikaanse ben ik niet blank en is dus de juiste kleur vinden best een opgave. Estée Lauder stond bij mij niet bekend als een merk dat veel verschillende kleurtinten op de markt heeft. Toen ik onlangs een bezoekje bracht aan de Bijenkorf wilde ik het toch proberen. Zou het zijn verwachtingen waar maken?

Sometimes there are just these products that are stuck in your mind. That happened to me with Estée Lauders’ Double Wear foundation. Even Allure claimed Estée Lauders’ DW to be one of the best foundations. But for some reason I kept holding back instead of trying it. I was born in Latin-America and finding the right color foundation is tricky. Estée Lauder was not the brand I thought would have a lot of different shades for different skintones. But when I recently visited department store the Bijenkorf I couldn’t resist and tried it. Would it exceed my expectations?ELReview

Een lange tijd was Max Factors 3 in 1 foundation mijn favoriet maar nu het winter word kan ik de goede kleur niet meer zo goed vinden. De tint die ik in de zomer draag is nu veel te donker en de tint die net één tikkie lichter is, ziet er dan weer veel te bleek uit (Sneeuwwitje!). Deze foundation is van een heel ander kaliber. Om te beginnen is hij vrij prijzig. Hij kostte ongeveer tussen de €35 – €38. Wat ik best veel vind voor een foundation.

Er zijn twee soorten overigens. Er bestaat de Double Wear Light en de Double Wear Stay in Place. Ik heb de laatste variant. Bijzonder aan deze foundation (wat ik niet wist toen ik hem kocht) is dat hij talgabsorberend is. Ideaal voor mijn gezicht, dat nog wel eens wil glimmen op de T-zone. Hij is semi matte en heeft een verrassend goede dekking. Ook fijn: hij bevat SPF 10 wat een prima factor is voor een winterzonnetje.

For a long time I used Max Factor’s 3 in 1 primer and foundation which was my favourite, but unfortunately it doesn’t do the trick anymore. The shade I wore during the summer is too dark for me now and the lighter shade is too pale for me (hello Snow white!). This foundation is from a different caliber. For starters it is much more expensive. It costs around €35-€38 which I think is quite a lot of money. But since I use it often I find it an investment though.

There are two types of this range. There is Double Wear Light and Double Wear Stay in Place. I have the last one. What surprised me about this foundation is that it absorbs clogged pores. Ideal cause my skin tends to shine, especially in my T-zone. The foundation is semi matte and has a surprisingly good coverage. Also nice: it has a SPF 10 factor which is more than enough for these winterdays.

IMG_8348

Ik heb gekozen voor de kleur 1W2 SAND 36. Gelukkig heeft deze foundation een gele ondertoon die goed matcht met mijn huidskleur. De foundation is romig van textuur maar heeft één nadeel: je moet snel werken! Doe je dit niet dan hoop het zich op. Ook kun je maar beter niet te veel gebruiken, tenzij je dat gevreesde pancake effect wil natuurlijk. De foundation belooft 15 uur te zitten en inderdaad een drukke dag kan hij prima aan. Ik zeg er wel even bij dat ik mijn neus, kin en voorhoofd altijd even afpoeder. Ik vind het een fijne foundation omdat je met heel weinig toch een goede dekking krijgt. Ook vind ik het fijn dat hij door het talgabsorberende element mijn huid niet verstopt.

Nog even de voor- en nadelen op een rijtje:

Voordelen:

  • bevat een talgabsorberend element
  • meer tinten dan ik van tevoren had gedacht
  • bevat SPF
  • brengt makkelijk aan
  • droogt semi matte op – bijna geen poeder meer nodig
  • goede dekking en flawless effect
  • je hebt weinig product nodig

Nadelen:

  • droogt snel op, dus je moet mega snel werken
  • gebruik je te veel dan gaat het zich ophopen (pancake effect)
  • niet erg geschikt voor droge huidjes

I’ve chosen the color 1W2 SAND 36. Fortunately, this foundation has a yellow undertone that matches well with my skin tone. The foundation is creamy in texture but has one disadvantage: you have to work fast! If you don’t it sticks to your skin and it shows too much. Also, you’d better not use too much product, unless of course you want that dreaded pancake effect. The foundation promises to last until 15 hours and indeed it survives a busy day effortlessly. But I only got this result because I always powder my  nose, chin and forehead. I think it is a good foundation because you do not need a lot to get a good coverage. I also like the fact that he is not clogging my pores but supports my skin.

Last but not least the pros and cons:

Pros:

  • does not clog your pores
  • more shades than I previously thought
  • contains SPF
  • easy to apply and dries up semi matte  – almost no powder need
  • good coverage and flawless effect
  • very little product is needed

Cons:

  •  dries quickly, so you have to work fast 
  •  if you use too much then it will accumulate (pancake effect)
  • not very suitable for dry skin

Wat is jouw favoriete foundation? Gebruik je meerdere merken?

What is your favourite foundation? Do you use several brands?

liefssig7

One thought on “Review: Estée Lauder | Double Wear

Geef een reactie

