My New Year’s Resolutions

Resolutions

Nog een paar dagen te gaan en dan is het alweer 2014! Wat gaat de tijd toch snel. Afgelopen jaar was een pittig jaar voor me. Met pieken en dalen. Maar ik wil het anders aanpakken en positief vooruitkijken. Dus in plaats van mezelf dingen op te leggen, ga ik kijken wat ik mezelf kan voornemen waar ik blij van ga worden, waar ik zin in zal krijgen!

Just a few days to go before we wrap up this year and enter 2014! Time goes so fast. This past year wasn’t the easiest one for me. Ups and downs were constantly challenging each other. I’ve decided to take a different approach this year. Instead of pledging myself what I must do, I want to look forward to the things I would enjoy doing this year!

Voordat ik eraan begin, wil ik wel nog even wat kwijt. Ik zal namelijk terugkijken op dit jaar als het jaar waarin ik de meeste lessen heb geleerd. Zo heb ik geleerd wat nu voor mij echt de basis van geluk. Ik heb geleerd om grenzen te verkennen en om die zelf aan te geven. Ik heb geleerd hoe waardevol mijn vriendschappen, familie en goede contacten zijn. Ik heb geleerd om mensen te zien voor wie ze werkelijk zijn. Helaas zo heb ik gemerkt zitten er een paar gemene, achterbakse mensen tussen, maar godzijdank ook een heleboel goede die je wel het licht in je ogen gunnen. Ook heb ik mijlpalen kunnen vieren, zoals mijn eerste jaar hier in Amsterdam en mijn eerste echte freelance klus! Ik heb mogen groeien en voor die levenservaring ben ik dankbaar!

Waar ik naar uitkijk dit jaar? Nog veel leuke dagjes en avondjes met vrienden. Dit jaar was ermee gevuld en wat werd ik daar gelukkig van! Niks meer aan doen. Een vakantie plannen. Het liefst zo snel mogelijk! Meer tijd buiten doorbrengen. Gaan kickboksen of bezig zijn met yoga. Vaker naar de film/museum gaan. Nog meer gaan fotograferen. Vaker naar workshops (is me goed bevallen). Op date gaan, gewoon omdat het kan en omdat ik jong ben haha! Dagjes weg, hoog op mijn lijstje: dagje Brussel (heb ik vorig jaar gedaan en oh boy, wat was het leuk!)

Before I start I’d like to get some stuff of my chest. I will always remember this year as one where I learned the most important lessons. I learned how valuable good friendships are as well as good connections and relatives. I’ve learned to see people for who they really are. Good an bad. Unfortunately I’ve met some people who turned out to be shady and just plain mean but thankfully there are lots of people that did not want to ruin me. Also I’ve come to celebrate a few milestones, like my 1 year anniversary of living in Amsterdam and my first real freelance job! I’ve grown so much this year and for that life experience I am truly grateful!

What I look forward to this year? Loads! I look forward to having more great days and nights with my friends. This year I was blessed with so many lovely get together’s, I’ve truly had a blast. Plan a vacation. And do so as soon as possible. Spend more time outdoors. Go and surround myself with nature. Start kickboxing or plan yoga sessions. Visit the movies/museum more often. Photograph more. Visit more workshops (liked that a lot!). Going on dates, just because I can and I am young haha. Take day trips: last year I went to Brussels by train ( I loved it)!

Waar kijk jij het meest met plezier op terug? En waar verheug je je op komend jaar?

Looking back, what did you like best this year? And what do you look forward to?

liefssig7

Geef een reactie

